Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

ΜΗΤΕΡΑ, ΜΑΝΑ, ΜΑΝΟΥΛΑ, ΜΑΜΑ!!! Σ΄ΑΓΑΠΩ!!!! ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ!!!!!!!



ΜΗΤΕΡΑ,

Η αγάπη της έγινε μουσική, χορός, έργο τέχνης, άγαλμα, πίνακας, στίχος, τραγούδι. Παρ'όλα αυτά ποτέ κανείς δεν κατάφερε να αποδώσει το φόρο τιμής που θα έπρεπε σ'αυτό το πρόσωπο που η αγάπη και η προσφορά του είναι εξαιρετικά πολύτιμη. Την τεράστια αξία και προσφορά της δυστυχώς την ξέρουν καλύτερα και εκτιμούν την έλλειψή της όσοι είχαν την ατυχία να μην γνωρίσουν ποτέ μητέρα ή να την χάσουν πρόωρα. Όποτε όμως και αν φύγει η μητέρα από δίπλα μας, ο πόνος από τον ομφάλιο λώρο που δεν κόβεται ποτέ είναι βαθύς και οξύς.

Είναι εξαιρετικά δύσκολο να γράψεις για ένα θέμα για το οποίο έχουν γραφτεί χιλιάδες κείμενα. Το παράξενο είναι, ότι ποτέ δεν εξαντλείται και πάντα υπάρχει και κάποια προσωπική νότα να προσθέσει κανείς.
Ανήκω στους ανθρώπους που μεγάλωσαν με μία παραδοσιακή ,σκληρή και συνάμα τρυφερή μητέρα . Η μάνα μου , Μανιάτικης καταγωγής , από Μανιάτισα χήρα μάνα, με έκανε να αγαπώ, να εκτιμώ και να θαυμάζω τις μαμάδες, ίσως λίγο περισσότερο από εκείνους που τις θεωρούν δεδομένες αλλά και πιστεύουν ότι όλες τους , είναι λίγο-πολύ τρυφερές χαζομανούλες!
Παρατηρώντας την από μωρό στην αγκαλιά της ,μέχρι σήμερα που έχω μεγαλώσει , είμαι και εγώ μάνα και της έχω χαρίσει δισέγγονα, έχω καταλήξει σε μία σειρά από συμπεράσματα σχετικά με την "Ελληνίδα μάνα".
Γιατί, σας βεβαιώνω, ότι οι μαμάδες της Ελλάδας, αποτελούν μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή περίπτωση,σε παγκόσμια κλίμακα και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται από όλους μας,πάντα!!!

Για την "Ελληνίδα μάνα", το "παιδί" της, είναι πάντα "παιδί", ανεξάρτητα από την ηλικία του! Είτε είναι νεογέννητο, είτε έφηβο, είτε μεσήλικας, ή παππούς και γιαγιά, για εκείνη είναι πάντα "το παιδί" ! Και ως "παιδί" χρειάζεται τη φροντίδα της και την συμβουλή της στα πάντα, γιατί... "ποιός ξέρει καλύτερα από τη μαμά ;"

Το "παιδί", δεν τρέφεται ποτέ σωστά!
Αλλες φορές τρώει λίγο, άλλες καταναλώνει ανθυγειινές αηδίες, αλλά πάντα είναι "χλωμό". Και φυσικά, εκείνη ξέρει το γιατί ! Γι αυτό και θα τη δεις με πυρέξ και τάπερ να τρέχει σε σχολεία, πανεπιστήμια, στρατόπεδα και σπίτια, φορτωμένη για "να φάει το παιδί".

Το "παιδί" είναι πάντα φιλάσθενο!
Γι αυτό και φροντίζει να του υπενθυμίζει, σε κάθε ευκαρία "να ντυθεί καλά, για να μήν κρυώσει"!
ΔΕΝ επηρεάζεται καθόλου από τις καιρικές συνθήκες! Η μαμά ξέρει καλύτερα από το θερμόμετρο και την ΕΜΥ, πότε "έχει ψύχρα"!

Προβλέπει πάντα, πότε το "παιδί" θα αρρωστήσει, θα κουραστεί, θα πληγωθεί.Γνωρίζει με μαθηματική ακρίβεια , "τι είναι για το καλό και τι για το κακό" του "παιδιού"! Ποιός είναι καταλληλος σύντροφος "γιά το παιδί"(συνήθως κανένας και καμμία!). Λατρεμένη της φράση: "μόνο την ώρα που θα πεθάνω δεν ξέρω. Σε όλα τ' άλλα πέφτω πάντα μέσα!" Και... ώ του θαύματος .... συνήθως πεφτει μέσα!

Θα μπορούσε κάλιστα να είναι ιατρός!
Κάνει μόνη της διαγνώσεις, δίνει ιατρικές συμβουλές, κατασκευάζει γιατροσόφαι και δυναμωτικά, γιατί απλούστατα ξέρει καλύτερα από το γιατρό, τι συμβαίνει στο "παιδί της" ! Εμένα βέβαια ,τα γιατροσόφια της μου κάνουν καλό.... και ας γελάνε τα παιδιά μου!

Ανησυχεί για το "παιδί"! Πάντα !!!
Ανησυχεί γιατί έχει λόγο, αλλά πολλές φορές και χωρίς λόγο! Ανησυχεί για ο,τιδήποτε ξεφεύγει από τον έλεγχό της! Κι αν ξαφνικά συμβεί κάτι και "το παιδί" χτυπήσει; ή "της" πάθει κάτι;

Κάνει με μεγάλη επιτυχία τη "χαζή"!
Καταλαβαίνει τα πάντα, πριν καν τα σκεφτεί το "παιδί"! Ξέρει πότε της λέει ψέματα, ξέρει πότε έχει κάνει βλακείες, ξέρει τι συμβαίνει στο μυαλό και την ψυχή του! Αλλά σιωπά....... αφήνοντας το "παιδί" να πιστεύει ότι την ξεγέλασε!

Η Ελληνίδα μάνα είναι Δημοκρατικότατη!!! Αυτό είναι το βάσανό μου!!!!
Και το αποδεικνύει επαναλαμβάνοντας πολλές φορές στο παιδί, τη φράση, "κάνε ό,τι νομίζεις εσύ"! ΚΑΙ αμέσως μετά προσθέτει "έτσι κι αλλιώς είσαι αγύριστο κεφάλι", ίδιος ο πατέρα σου", "μη μου πεις μετά ότι δεν στο είχα πει", "έμένα δεν μ'ακούει ποτέ κανείς εδώ μέσα",εγώ πάντα "ήμουνα ο τελευταίος τροχός της άμαξας", "υπάρχω μόνο γιά να σας υπηρετώ"!

Παρατηρώντας λοιπόν τη μάνα μου ,τόσα χρόνια,διαπίστωσα ότι:
Με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά - και δεκάδες άλλα-, η "Ελληνίδα μάνα" είναι ΜΙΑ, ΜΟΝΑΔΙΚΗ, ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΗ και πάντα ΠΑΡΟΥΣΑ,στα καλά και στα κακά!! Όσο κι αν "νομίζουν" οι άντρες τους ότι τάχα μου είναι "οι μεγάλοι αρχηγοί", ξέρουμε όλοι καλά ότι όλο το οικοδόμημα της οικογένειας το στηρίζει ΕΚΕΙΝΗ! Στα εύκολα, μα κυρίως στα δύσκολα! Και όλα αυτά , ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΩΣ !!!!Η Ελληνίδα μάνα είναι αστείρευτη πηγή δύναμης και αγάπης! Είναι πάντα στο πλάι σου, σε διδάσκει,σε βοηθάει, σε στηρίζει... και στα λάθη σου σε παρηγορεί, σε δικαιολογεί και... ΣΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙ!!
Η "Ελληνίδα μάνα", δεν ζητά , δεν χρειάζεται, δεν θέλει τίποτα, γιατί... απλούστατα τα έχει ΟΛΑ!!!Και αυτό το "ΟΛΑ", είναι ένα και μοναδικό.......η αληθινή αγάπη που κρύβει στα σπλάχνα της από το πρώτο σκίρτημα που θα νιώσει από το παιδί της!!!!!!!!! Και βέβαια δεν κάνω καμία ιδιαίτερη αναφορά γιά την θετή ή την ανάδοχη μητέρα ,γιατί εγώ τουλάχιστον δεν βρίσκω, καμία μα καμία διαφορά με την φυσική μητέρα!!! Αν έπρεπε λοιπόν να βρω μία λέξη για τη" Ελληνίδα μάνα", θα έλεγα απλά ,μόνο τη λέξη........"ΜΑΝΑ"!
Ακόμη και η πιο παράξενη, η πιο δύστροπη, η πιο στριφνή... είναι ΜΑΝΑ!
Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε εμείς , είναι να την αγαπάμε.
Κάποια στιγμή δυστυχώς ,το κενό που θα αφήσει πίσω της θα είναι τεράστιο! Μα και εκεί , εκείνη φερόμενη πάντα ....σαν "Μεγάλη Ελληνίδα Αγωνίστρια",δεν την νοιάζει,αρκεί να έχει τακτοποιήσει τα παιδιά της!
Θέλει και εδώ να είναι πρώτη,να φύγει πρώτη, ποτέ... μα ποτέ μετά τα παιδιά της!!!
Αυτή είναι η μάνα μου, η "Μανιάτισα μάνα μου", η "Ελληνίδα μάνα μου", που γιορτάζει κάθε μέρα και όχι κάθε δεύτερη Κυριακή του Μάη!!
Και παρά το ότι είμαι αντίθετη με τις "παγκόσμιες ημέρες", γιά τη μάνα μου αξίζει να κάνω πάντα τέτοια μέρα ,μια εξαίρεση!
Η Μάνα μου, δεν χρειάζεται τα λουλούδια μου ούτε τα γλυκά μου!! Η μάνα μου, όπως και εγώ,αλλά και όλες οι 'Ελληνίδες μανάδες", χρειαζόμαστε μόνο ένα μεγάλο φιλί και μιά μεγάλη αγκαλιά !!
Πάντα της τα δίνω τέτοια μέρα , χωρίς ποτέ να την ξεχνώ , με όλη τη δύναμη της ψυχής μου!!
Δώστε λοιπόν ένα ανεκτίμητο δώρο στην "Ελληνίδα μάνα σας", γιά αυτή τη γιορτή,..... ένα μεγάλο φιλί και μία δυνατή αγκαλιά!!!!
Κι αν δεν είσαστε συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους τρυφερότητες, πείτε πως είναι... από εμένα: "Ενα φιλί από τις "Ελληνίδες Γιαγιάδες" του fb. Δεν θα σας πιστέψει (σιγά που θα την κοροϊδέψετε), αλλά θα το ευχαριστηθεί πολύ!!!!!!Να είστε σίγουροι!!
Χρόνια σου πολλά μανούλα μου, μαμά μου, μητέρα μου!!
Χρόνια σου πολλά δυνάστη μου, αιώνιε υποστηρικτή μου, φανατικέ μου θαυμαστή και παθιασμένε μου σύντροφε από την πρώτη στιγμή της ζωής μου!!!!!!Χρόνια σου πολλά... "Ελληνίδα μάνα " !!!!
Σ΄ΑΓΑΠΩ ΠΟΛΥ!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια: